انتخاب

ساخت وبلاگ
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مطالعات بین المللی محققان مک مستر در اونتاریو کانادا نشان می دهد 90 درصد سکته های مغزی قابل پیشگیری هستند و فشار خون بالا و عدم تحرک مهمترین عوامل خطر سکته مغزی به شمار می آیند.

به گزارش انتخاب به نقل از مدیکال اکسپرس، این مطالعه با بررسی سوابق پزشکی 27 هزار مرد و زن در تمام سنین از سایر نقاط جهان نشان می دهد فشار خون بالا مهمترین علت سکته مغزی است؛ بنابراین در اولین قدم باید فشار خون کنترل شود.

در این مطالعه آمده است 10 عامل خطر اصلی در ارتباط با سکته وجود دارد که با رعایت آن می توان خطر ابتلا به سکته مغزی را 90.7 درصد کاهش داد. این عوامل خطر عبارتند از :
-فشار خون بالا : 47.9 درصد
-عدم فعالیت بدنی : 35.8 درصد
-کلسترول : 26.8 درصد
-رژیم غذایی نامناسب : 23.2 درصد
-چاقی : 18.6 درصد
-سیگار : 12.4 درصد
-مشکلات قلبی : 9.1 درصد
-مصرف الکل : 5.8 درصد
-استرس : 5.8 درصد
-دیابت : 3.9 درصد

به گزارش انجمن ملی سکته مغزی، سکته مغزی یک حمله مغزی است که سبب می شود سلول ها از اکسیژن کافی محروم شوند و می تواند برای هر شخص و در هر زمانی رخ دهد. سکته مغزی از هر سه مورد موجب ناتوانی دو مورد می شود؛ بنابراین لازم است با رعایت 10 مورد اشاره شده، احتمال وقوع آن را کاهش داد. به گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها سالانه حدود 800 هزار نفر در آمریکا دچار سکته مغزی می شوند و هر چهار دقیقه یک تن بر اثر این عارضه جان خود را از دست می دهد.نتایج این تحقیقات در نشریه Lancet منتشر شده است.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 153 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:32

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیر کل مدیریت بحران استانداری کردستان خبر از مهار آتش سوزی داد که بیش از دو ساعت پیش در کوه آبیدر سنندج آغاز شده بود.

به گزارش انتخاب، آرتیکاس اقبال روز پنجشنبه  اظهار کرد: با کمک دستگاه های مختلف مرتبط، نیروهای مردم نهاد و دلسوزان محیط زیست شهر سنندج آتش سوزی کوه آبیدر به طور کامل مهار شد و از گسترش آن جلوگیری شده است.

وی افزود: در این عملیات، ارگان ها و ستادهای مختلفی از جمله شهرداری سنندج، منابع طبیعی، لشکر 28 پیاده کردستان، نیروی مقاومت بسیج کردستان و نیروی انتظامی و راهور، ستاد بحران و مردم را یاری دادند.

وی گفت: سه نفر مظنون در ارتباط با آتش سوزی امروز آبیدر دستگیر شدند که تحقیقات از آنان توسط مراجع ذیصلاح ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز نشستی در مدیریت بحران استانداری کردستان برای بررسی آتش سوزی امروز کوه آبیدر سنندج تشکیل می شود.

آبیدَر که به کُردی به آن 'ئاویه ر' گفته می شود نام کوهی است مشرف به شهر سنندج که ارتفاع آن به حدود دو هزار و 350 متر می رسد. کوه آبیدر به عنوان یکی از تفرجگاه های اصلی مردم شهر سنندج به شمار می رود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:32

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بحبوحه جنگ داخلی کنونی در سوریه و به دنبال حملات بی رحمانه در شمال این کشور، کشتار کودکان را محکوم کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از  خبرگزاری فرانسه، یونیسف امروز (پنجشنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ده ها کودک در میان افراد کشته شده در شهر «منبج/Manbij» و اطراف آن به چشم می خورند که نیروهای ائتلافی به سرکردگی آمریکا طی چند روز پیش هدف قرار داده اند.

ائتلاف تحت امر آمریکا از اظهار نظر درباره چنین اتهاماتی خودداری کرده و حملات هوایی به این منطقه را که تحت کنترل گروه تروریستی و تکفیری داعش قرار دارد، افزایش داده است.

یونیسف در این بیانیه آورده است: این که این کودکان در سوریه هستند و چه کسی بر آنها حکومت می کند، مهم نیست، مهم این است که هیچ چیز حمله به کودکان را توجیه نمی کند.
این سازمان بین المللی همچنین سربریدن یک پسر 12 ساله در این هفته توسط معارضان سوری را محکوم کرد.

منابع رسانه ای در حلب دیروز (29 تیر) اعلام کردند که در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در شهر منبج در شرق حلب بیش از یکصد غیرنظامی کشته شدند.

گفته می شود در حملات سنگین این نیروها در مناطق تحت سیطره داعش که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند، شمار زیادی از غیرنظامیان هدف حمله قرار گرفته اند و همه اعضای برخی خانواده ها کشته شده اند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:32

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به کارشکنی کنگره آمریکا درباره فروش هواپیماهای شرکت بوئینگ به ایران نوشت: کنگره باید اجازه دهد این توافق به جریان بیفتد و عملی شود.
 
به گزارش انتخاب، این روزنامه در سرمقاله روز پنجشنبه خود نوشت: قانونگذاران کنگره قبل از تعطیلات تابستانی خود فرصتی یافتند تا چند طرح را که می تواند یکی از مهم ترین دستاوردهای امنیتی جهان طی سالها را به خطر اندازد، تصویب کنند.

این روزنامه با اشاره به گذشت یک سال از توافق هسته ای افزود: این نخستین بار نیست که جمهوری خواهان تندرو و گروه های همپیمان و لابی آنها برای کارشکنی در مقابل توافق بین ایران، آمریکا و پنج قدرت جهانی که متضمن لغو تحریم های بین المللی به ازای محدودیت برنامه هسته ای ایران است، تلاش می کنند.

در این سرمقاله آمده است: دو طرف تاکنون به تعهدات خود عمل کرده اند... و ادعاهای نگران کننده درباره بروز جنگی جدید درمنطقه از بین رفته است.

'اما به نظر می رسد که به دنبال رای قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا به جلوگیری از فروش 80 هواپیمای مسافربری شرکت بوئینگ به ایران و لیزینگ 29 هواپیمای دیگر به شرکت هواپیمایی ایران ایر با هزینه دست کم 20 میلیارد دلار، چنین سابقه امیدوارکننده اهمیت چندانی ندارد.'
 
به نوشته روزنامه آمریکایی، این توافق می تواند تبعات اقتصادی بسیار مهمی داشته باشد و بزرگترین توافق تجاری آمریکا با ایران از زمان انقلاب سال 1979 (1357) که به روابط دیپلماتیک دو کشور پایان داد، محسوب می شود.

جمهوری خواهان در کنگره مدعی شده اند که ایران ممکن است از هواپیماهای جدید برای حمایت از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه یا حزب الله لبنان استفاده کرده یا حتی با تغییر پیکربندی آنها از این هواپیماها برای اهداف نظامی بهره ببرد.

این روزنامه نوشت: ...چنین نگرانی هایی بی دلیل نیست. اما هواپیماها و موتور (هواپیماها) دارای شماره های شناسایی منحصربفردی هستند و مقامات آمریکایی مطمئن هستند که شرکت بوئینگ می تواند هواپیماها را ردگیری کند. آنها تاکید می کنند اگر ایران از هر هواپیمایی استفاده نادرست کند، ادامه سفارش ها و ارائه قطعات برای حفظ ناوگان هوایی متوقف خواهد شد. روشن است که نظارت هوشیارانه بسیار مهم است.

'گذشته از این، مقامات بر این باورند که ایران که اکنون احساس می کند از تحریم های هسته ای رها شده است و می تواند به طور کامل تری با اقتصاد جهانی تعامل داشته باشد، تمایلی به بکار بستن اقداماتی ندارد که منجر به اعمال دوباره تحریم ها شود.'

قرارداد فروش 100 فروند هواپیمای بوئینگ به ایران ماه گذشته با تضمین و حمایت دولت و خزانه داری آمریکا به امضا رسید.

پیشتر «دنیس مولِنبرگ» مدیرعامل شرکت هواپیمایی بوئینگ، از معامله با ایران دفاع کرد و تلویحا گفت این شرکت به انتقادهای نمایندگان کنگره در این زمینه توجه نخواهد کرد.

وی در حاشیه جشن صدسالگی این شرکت تاکید کرد «معامله با ایران، فرصتی چشمگیر است که در صنایع تولیدی آمریکا، فرصت های شغلی مهمی به وجود خواهد آورد.»
مجلس نمایندگان آمریکا 17 تیر، طرحی را برای مانع تراشی در معامله بوئینگ با ایران تصویب کرد.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:29

هنوز یک ماه از درگذشت حمید سبزواری نگذشته بود که رهبر معظم انقلاب به جای خالی او در زمینه سرودهای انقلابی اشاره کردند و این اشعار را تکرار معارفی دانستند که امروز به گسترش آن احتیاج داریم.

به گزارش انتخاب، آخرین روز از تیرماه مصادف با اربعین حسین آقا ممتحنی معروف به حمید سبزواری است، شاعری که رهبر معظم انقلاب نام ماندگار و پر افتخار او را یادآور تلاش ارزنده هنرمندی سخت کوش و شجاع در پشتیبانی از انقلاب در عرصه ی شعر و ادب دانست.

او که «سرود درد» را با «لاله خونین کربلا» به هم آمیخت و «شباب طی شده» را با مشق «شب و مرگ» تجربه کرد، شخصیتی بود که رهبر معظم انقلاب از او به عنوان شاعری صریح و ثابت قدم و موقع شناس یاد کرد که سرودها و منظومه های بلند و غزل ها و قصیده های خوش ساخت و پرمضمون او، ثروت ادبیِ درخوری را تقدیم انقلاب کرد.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان امروز مراسم چهلمین روز درگذشت استاد سبزواری را در زادگاهش برپا کرد و گروهی از سرشناسان حوزه شعر و ادب همچون محمدعلی بهمنی، حسین اسرافیلی، محمدکاظم کاظمی، پرویز بیگی حبیب آبادی، علیرضا قزوه، اسماعیل امینی، محمدحسین جعفریان، زکریا اخلاقی، جواد محقق، مصطفی محدثی خراسانی، محمود اکرامی فر، افشین علاء، عباس باقری و رضا اسماعیلی در این مراسم گردهم جمع شدند.

هنوز شعر همپای جلودار او در دل های مردم جا دارد که در روز قدس با یاد او این شعر را زمزمه کردند و سرودهای حماسی و انقلابی اش همچون «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» کینه و بغض استکبارستیزی را در جوانان کشورمان زنده و بانشاط نگه می دارد.
 
گروه فرهنگی ایرنا به مناسبت چهلمین روز درگذشت این شعار نامدار معاصر گفت و گوهایی را با اصحاب فرهنگ و هنر انجام داده که به شرح زیر است:
 
** شعرهای مرحوم سبزواری شناسنامه زمان مند انقلاب است
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اشعار مرحوم سبزواری به عنوان شناسامه زمان مند انقلاب یاد کرد و گفت: سروده های سبزواری برای ترویج احساسات علیه استکبار جهانی نقش بسیاری داشت و می توان تمامی حوادث انقلاب را در شعرهای مرحوم حمید سبزواری دید و مضومن اشعارش بدیع بود و از یاد نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه مرحوم استاد حمید سبزواری همواره دارای روحیه انقلابی بود گفت: سروده های سبزواری در حوزه انقلاب اسلامی جاودانه می ماند.

جنتی با اشاره به تاثیرگذاری اشعار مرحوم حمید سبزواری در دوران قبل و بعد از انقلاب گفت: ما شعر انقلاب را با شعر سبزواری می شناسیم و اگر بپذیریم شعر می تواند نقش بسیار موثری در ارتقا فرهنگی کشور داشته باشد، شعر انقلاب ویژگی خاصی دارد که در جهت اشاعه فرهنگ انقلابی بسیار موثر بوده است.

وی اضافه کرد: نماد شعر انقلابی در شعر سبزواری متبلور است و او کسی است که قبل از پیروزی انقلاب، علیه رژیم گذشته و در جهت تقویت جنبش ضداستعماری و ضداستکباری شعر می گفت و اشعار او پس از پیروزی انقلاب و در اولین روزهای انقلاب در قالب سرود برای همه مردم ما حماسه ساز بود اگرچه ما شخصیت ها و شاعران دیگری در این زمینه داریم.

وی درباره ثابت قدمی و موقع شناسی مرحوم سبزواری نیز گفت: مواضع او ثابت بود، یعنی از سال 1320 تا دوران جنگ جهانی دوم، علیه متفقین شعر می گفت و در دوران رژیم گذشته نیز مواضع خود را داشت و از ابتدای انقلاب تا به امروز در 37 سال گذشته همواره بر مواضع خود ثابت بوده و این بزرگترین ارزشی است که در وجود او می بینیم.

جنتی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره مرحوم سبزواری که به ثروت ادبی یاد کردند، گفت: آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمود خیرالکلام درباره ایشان بود و هر سال در شب های شعر در محضر رهبر معظم انقلاب شرکت می کرد و امسال خلا وجودی او احساس می شود.
 
** سبزواری فرهنگ انقلاب را با اشعارش گسترش داد
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: مرحوم سبزواری با اشعار خود توانست فرهنگ انقلاب را گسترش دهد و پس از انقلاب نیز همچنان وفادار و پایدار در راه انقلاب بود.

عبدالعلی علی عسکری همچنین گفت: پدر شعر انقلاب از تمام وجود خود مایه گذاشت و با اشعار زیبای خود توانست هنر و شعر انقلاب را در ابعاد وسیعی گسترش دهد.

وی صداقت و شجاعت در راه حقیقت را بزرگترین و مهمترین ویژگی پدر شعر انقلاب دانست و گفت: هرگاه هنر و شعر توام با صداقت و شجاعت و در راه حقیقت باشد می تواند زیبا و ماندگار شود.

وی با بیان اینکه استاد حمید سبزواری سجایای بسیار ارزشمند، برجسته و فاخری داشت، ادامه داد: او چه در قبل از انقلاب در راه مبارزه با ظلم و اجحاف علیه رژیم ستم شاهی قیام کرد و چه در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی فداکاری های بسیاری کرد.
 
** سبزواری مضامین دینی را در قالب تصنیف معنا بخشید
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مرحوم حمید سبزواری به عنوان شاعری یاد کرد که مضامین دینی را در قالب تصنیف و سرود معنا بخشید.

سیدعباس صالحی گفت: مرحوم سبزواری به علت آشنایی خوب و ارتباط مناسبی که با حوزه دین و علمای دینی داشت و همچنین با توجه به تعلقات دیرین دینی او، می توان گفت وی یکی از شاعران خوبی است که توانست مضامین دینی را به خوبی در شعرهایش بگنجاند.

وی افزود: مرحوم سبزواری توانست مفاهیم دینی را که در برخی قالب ها قابل عرضه است، از نظر شکلی در قالب های مضامین شعر دینی متنوع تر کند که یکی از این فرم های جدیدی که او اضافه کرد، قالب ترانه تصنیف و سرود بود تا مضامین دینی را در حوزه مفاهیم و شخصیت ها در این قالب ها معنا بخشد.

صالحی افزود: به عنوان نمونه سبزواری برای تمجید و توصیف متفکر شهید استاد مرتضی مطهری، شعری را در قالب سرود و ترانه ارائه کرد و فضای عمیق تر و گسترده تری را برای معرفی این شهید ایجاد کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب که از مرحوم سبزواری به عنوان شاعری نامدار و ثابت قدم یاد کردند، گفت: گاهی افراد گرفتار تغییرات موقعیتی می شوند که موقعیت ها به اعتبار شرایط روانی و روحی و فضاهای اجتماعی باعث می شود تا آنها در زیگزاگ های فکری یا رفتاری قرار گیرند.

وی چنین وضعیتی را برای همه افراد طبیعی دانست اما تاکید کرد: این وضعیت برای هنرمندان به علت شرایط روحی و زودرنجی هایی که ممکن است داشته باشند، بیشتر رخ می دهد اما مرحوم سبزواری اینگونه نبود.

صالحی اضافه کرد: مرحوم سبزواری در طول پنج دهه حیات فعال هنری و اجتماعی خود یک مسیر روشن و مستمری داشت و در عین اینکه دلبسته و وابسته قدرت نشد و مسیر مستقیم خود را حفظ کرد، هیچگاه گرفتار پاره ای از زودرنجی ها و تندروی ها نشد و توانست در همین مسیر مستقیم باقی بماند و دهه های متوالی از عمر خود را در خدمت به جامعه طی کند.
 
** شاعران جوان جای مرحوم سبزواری را پر خواهند کرد
معاون سرمایه انسانی صدا و سیما گفت: امروز در نسل جوان شعرای بزرگی داریم که در آینده جای سبزواری را پر خواهند کرد.

علی اصغر جعفری گفت: مرحوم سبزواری و دوستان وی، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با مدیریت کردن بخش ادبی انقلاب، در واقع مکتب شعری انقلاب را پایه گذاری کردند و در طول این سال ها به تربیت نسل جوان پرداخته و شعرای جوانی را تحویل جامعه دادند.

وی تاکید کرد: امروز در یک بالندگی ادبی به سر می بریم. یعنی مرحوم سبزواری و دوستانش این مکتب شعری را پاس داشتند و در مواقع مختلف جامعه را به تحول سوق دادند و در کنار این تلاش ها از تربیت و آموزش نسل جوان غافل نشدند.

معاون صدا و سیما همچنین گفت: امروز جمع کثیری از شعرای کشور در حوزه های مقاومت و مبانی دینی شعر می سرایند و حتی شعرایی آیینی از این چشمه جوشان شعر انقلاب بهره می برند.
جعفری ادامه داد: شعرای جوان ما باید بدانند شعر در طول تاریخ بویژه در ایران در خدمت دین و مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم بوده است، یعنی شعر حماسی و شعر مردمی ما هیچگاه از نیازهای جامعه جدا نبوده است.
وی تاکید کرد: البته در روزگاری جریان های شعری در خدمت سلاطین و عیش و نوش و بحث های حاشیه ای بوده اما هیچگاه این جریان ها ماندگار نبوده و آنچه باقی مانده و جاری شده و در ذهن مردم جا گرفته، شعری بوده که با مردم زندگی کرده و به مردم عشق ورزیده و در سختی ها و شادی ها در کنار مردم بوده است.
جعفری افزود: اگر جوانان می خواهند ماندگار شوند، باید این راه را انتخاب کنند و امروز همه نخبگان و اهل علم و ادبیات و مردم به احترام سبزواری ایستاده اند.
 
** سیره شخصیتی سبزواری الگوی جوانان باشد
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، گفت: سیره شخصیتی مرحوم حمید سبزواری از سیره ادبی او مهمتر است و باید الگوی جوانان باشد.
غلامعلی حداد عادل گفت: مرحوم سبزواری فقط در حرف از انقلاب اسلامی ستایش نمی کرد، بلکه یک مومن واقعی و انقلابی بود و ذره ای مشکل نداشت و در طول 38 سال پس از انقلاب کسی کوچک ترین خطا و انحرافی در وی مشاهده نکرد که از مسیر اسلام و عدالت و انقلاب منحرف شده باشد.
وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب که از مرحوم سبزواری به صفاتی همچون صریح، ثابت قدم و موقع شناس یاد کرده بودند، اظهار داشت: این شاعر نامدار معاصر در هر جایی که پای ارزش های انقلاب و ولایت در میان بود، انجام وظیفه و در هر مناسبتی مانند دوران دفاع مقدس و فتنه از نظام دفاع می کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مرحوم سبزواری به رغم سن زیادی که داشت، هر سال در جلسات شعر که در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می شد، شرکت می کرد و به عنوان پیر شاعران انقلاب شعر می خواند.

حداد عادل با اشاره به جایگاه آموزه ها و مفاهیم قرآنی در اشعار سبزواری افزود: سبزواری فرزند اسلام بود و ذهن او یک ذهن قرآنی بود و جای به جای این مفاهیم در شعر او می تراوید.

رئیس بنیاد سعدی، مجموعه اشعار پدر شعر انقلاب را ثروت ارزشمندی دانست و گفت: نسل جوان باید شعر انقلاب را از سبزواری یاد بگیرد و او را طرازی در سخن گفتن بدانند و در اعتقاد و عمل همانند او باشند.
 
** دردنامه سبزواری را بخوانید
پسر ارشد مرحوم حمید سبزواری از کتاب «سرود درد» به عنوان دردنامه پدر خود یاد کرد و از جوانان خواست تا برای آشنایی بیشتر با فضای واقعی ایران قبل از انقلاب، این کتاب را بخوانند.
محسن ممتحنی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: کتاب «سرود درد» یک دردنامه است و در واقع مربوط به همه مسائلی است که در زمان حکومت شاه اتفاق افتاده و پدرم احساس مسئولیت می کرد و اشعاری را می سرود.

وی از جوانان خواست به وضعیت کنونی نگاه نکنند و با خواندن این آثار بدانند که چه وقایعی بر این مملکت گذشته است.

در کتاب «سرود درد» مختصری از زندگینامه پدر شعر انقلاب و شعرهای او ارائه شده که این شعرها در قالب های مثنوی، چهارپاره، نو و غزل سروده شده است. نیایش، در آسیای رنج، گور عشق، شب و مرگ، سرود یاس، کابوس، غزلی در شب، وصیت به فرزند، شباب طی شده، آموزگار من و لاله خونین کربلا، برخی عنوان های اشعار این کتاب است.

ممتحنی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پدرم به مناسبت های مختلف و بدنبال هر اتفاقی که در ایران می افتاد و وظیفه خود می دانست که شعری ماندگار بگوید و اشعاری همچون سرود سپیده، فروغ سحر و پگاه ما از جمله این سروده هاست.

وی همچنین گفت: پدرم تمام وقت و فکر خود را وقف انقلاب کرد و اشعاری همچون سرود سپیده که در ایام بعد از پیروزی انقلاب و زمان جنگ سروده شده برای جوانان درس های بسیاری دارد.
ممتحنی ادامه داد: پدرم به خاطر احساس مسئولیت، هر زمانی که به شهرستان می رفت، در جلسات شعر شرکت می کرد و افرادی را که از استعداد شعر برخوردار بودند، به تهران دعوت می کرد تا زمینه های رشد آنان را فراهم کند و این مساله باعث شد تا چندین نفر از شعرایی که امروز مطرح هستند، به منزل ما آمده و ارتباط خود را با پدرم حفظ کنند.
 
** سبزواری هیچگاه در مسیر انقلاب تردید نکرد
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: برخی شاعران در ابتدای انقلاب در مسیر آرمان ها بودند ولی دچار اعوجاج هایی شدند ولی وی هیچگاه در مسیر خود تردید نکرد و تا آخرین روزها و حتی در بستر بیماری خود را وقف خدمت کرده بود و الگویی برای جوانان است.

سیدمحمد حسینی افزود: به تعبیر رهبر انقلاب مرحوم سبزواری روحیه جوانانه ای داشت و در سن 90 سالگی هنوز اهل اقدام بود و هر جا نیاز بود حضور پیدا می کرد و در اشعار وی حماسه و پایبندی به انقلاب دیده می شد.

وی افزود: این شاعر نامدار از ابتدای انقلاب با شهامت و جرات حضور داشت و در دورانی که برخی افراد مدافعان انقلاب را مورد هجوم قرار می دادند، مرحوم سبزواری بدون هیچ درنگی وظیفه خود را انجام می داد و توجهی به معاندان و مخالفان نداشت.

حسینی اضافه کرد: سبزواری کسی بود که مواضع انقلابی خود را به صورت شفاف بیان می کرد ولی برخی از انقلابی های دیروز را امروز می بینیم که چندپهلو صحبت می کنند و نگران هجمه ها هستند ولی وی به راه و هدف خود اعتماد داشت و نظر خود را صریح در قالب اشعار بیان می کرد.
 
وی همچنین گفت: همانگونه که وی ابتدای انقلاب با صراحت از امام و انقلاب دفاع می کرد، در دوران دفاع مقدس نیز با اشعار خود جبهه های جنگ را تقویت می کرد و تا پایان بر میثاق خود استوار بود و همانگونه که به امام خمینی(ره) ارادت داشت، در کنار رهبر انقلاب بود و به قدری با حضرت آیت الله خامنه ای مانوس بود که معظم له وی را با نام کوچک «حمید» صدا می کردند و این مساله نشان دهنده اوج علاقه رهبر به وی همچون یک برادر و دوست صمیمی بود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ملاقات هایی که با مرحوم سبزواری داشته، اظهار داشت: یک بار آن مرحوم به رغم کهولت سن تواضع و فروتنی داشت و ما را تا در منزل بدرقه می کرد و عمر سبزواری بسیار بابرکت بود. یعنی شاعران بسیاری در کشور داریم ولی کمتر شاعری دیده می شود که اشعارش اینگونه مردمی شود و همراه با موسیقی و آهنگ زیبا تاثیرگذار شود.

وی افزود: سرودهای او همچون «خمینی ای امام» یا «ای شهید مطهر» و اشعار دوران دفاع مقدس در گوشه عزلت سروده نمی شد بلکه تاثیر فوری در جامعه داشت و در کشور ماندگار می شد.

حسینی از احاطه وی به زیبایی کلام و مضمون و محتوای اشعار یاد کرد و گفت: از آنجا که مرحوم سبزواری با آموزه های دینی پیوند داشت، ماندگار خواهد بود و برای مقطع خاصی نخواهد بود.
 
** انقلاب با اشعار سبزواری سرعت می گرفت
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اشعار مرحوم حمید سبزواری در افزایش سرعت انقلاب اسلامی نقش داشت.

اصغر آب خضر با اشاره به تاثیرگذاری اشعار مرحوم سبزواری در دوران انقلاب و دفاع مقدس گفت: اشعاری همچون همپای جلودار و خمینی ای امام، سبب تشویق مردم برای حضور در صحنه های انقلاب می شد.

وی اضافه کرد: پدر شعر انقلاب با زبان شعر و ادبیات و با استفاده از واژه های بسیار حماسی و ارزشی، توانست تحرک بیشتری در جامعه بویژه در میان نسل جوان ایجاد کند. البته شاید اکنون درک چنین احساسی به راحتی قابل تصور نباشد ولی در ابتدای انقلاب این اشعار در افزایش سرعت انقلاب بسیار نقش داشت.

آب خضر همچنین گفت: مرحوم سبزواری در دوران دفاع مقدس با سرودن شعر همپای جلودار که متن آن با دکلمه مرحوم فرج الله سلحشور و با صدای سیدحسام الدین سراج اجرا شد، در واقع انقلابی در داخل کشور و در فضای جبهه و جنگ به وجود آورد و چنین کارهایی از سبزواری زیاد دیده شده است.

وی از پدر شعر انقلاب به عنوان شاعری کم نظیر یاد کرد و گفت: تاریخ انقلاب اسلامی مرحوم سبزواری را فراموش نخواهد کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ولایتمداری یکی از ویژگی های او بود، به گونه ای که سبزواری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خود را با راه امام (ره) هماهنگ کرده بود و سروده هایی نیز داشت و در دوران انقلاب نیز اینگونه بود و پس از ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، خط و مسیر نورانی ولایت را هیچگاه رها نکرد.
 
** سروده های سبزواری شعر مردم و انقلاب بود
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، ویژگی اشعار مرحوم حمید سبزواری را مردمی بودن و بیان دردمندی ها و اهداف انقلاب دانست.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی گفت: همیشه شاعرانی که کلام خود را از قله شعور در قالب های ادبی ریخته اند، در روشنگری و ایجاد تحول در جامعه نقش اساسی و مهم داشتند.

وی افزد: ویژگی قابل توجه مرحوم سبزواری در این بود که شعر او شعر مردم و دردمندی ها و انقلاب بود و شعر سبزواری شعر حمایت از مظلومان و محرومان بود.

تقوی تاکید کرد: اشعاری که درباره مردم مظلوم فلسطین و در دفاع از امام خمینی(ره) و آرمان های این ملت سروده، در تاریخ انقلاب خواهد ماند.

وی همچنین گفت: مردم با عشق و علاقه در تشییع پیکر او شرکت کرده اند و با کمال تاسف یک چهره فرهنگی و ادبی را از دست دادیم و سبزواری توانست ذهن مردم را از قله بلند شعور با بال خیال خود به یک سلسله ارزش ها متوجه کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: مرحوم سبزواری که از هر جهت دوست داشتنی و دردمند بود، در اکثر موضوع های انقلاب شعر سروده و ذهن و دل مردم با سروده های سبزواری آشناست.

وی با بیان اینکه بیشتر اشعار و سروده های سبزواری از رسانه ملی پخش شده اظهار امیدواری کرد تا مسئولان صدا وسیما آن قسمت از اشعار وی را که تاکنون پخش نشده برای تقویت فرهنگ و بویژه برای نسل جوان پخش کنند، چون شعر وی فرهنگساز است و همراه با انقلاب و آرمان های انقلاب است.
 
** کلام آخر
امسال در شب میلاد کریم اهل بیت(ع) جای سبزواری در جمع شاعران خالی بود تا اشعار خود را در محضر رهبر معظم انقلاب بخواند ولی حضرت آیت الله خامنه ای از استاد سبزواری به عنوان رفیق عزیز و شاعر ارجمند این محفل همیشگی یاد کرد که جمع بندی زندگی شعری این شاعر در زمان حیاتش انجام نشد.

قریحه شعری سبزواری و تسلط او بر انواع شعر و به روز بودن او از جمله ویژگی هایی بود که رهبر انقلاب از حمید فرمود و امروز این خلاء در زمینه سرود وجود دارد تا با تکرار این سرودها فرهنگسازی از سطوح بالای معرفتی تا سطوح عامه جامعه صورت گیرد.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:29

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای گفت که سازمان ملل در حال حاضر به بازیچه آمریکا تبدیل شده که هرگونه می‌خواهد از آن استفاده می‌کند.

به گزارش انتخاب،  رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ با پرنسا لاتینای کوبا گفت که سازمان ملل در حال حاضر به بازیچه آمریکا تبدیل شده که هرگونه می‌خواهد از آن استفاده می‌کند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:29

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، هوای گرم حاکم بر این استان طی سه روز آینده ماندگار است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، براساس بررسی و تحلیل اطلاعات و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان این استان طی سه روز آینده صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می شود که در ساعات بعد از ظهر در بخش های جنوبی استان با احتمال وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک همراه است.
 
براساس این گزارش، اداره کل هواشناسی کمینه و بیشینه دمای امروز شهر تهران را 16 و 43درجه سانتی گراد پیش بینی کرده که در دو روز آینده نیز تغییر محسوسی نخواهد داشت.
 
همچنین ایستگاه فیروزکوه با 14 درجه سانتی گراد خنک ترین و فرودگاه امام خمینی(ره) با 43درجه سانتی گراد گرمترین مناطق استان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 122 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:28

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پلیس راه راهور ناجا محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات آخر هفته را اعلام کرد.
 
به گزارش انتخاب؛ محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات آخر هفته محور کرج-چالوس، هراز و فیروزکوه به شرح زیر است:
 
۱) تردد موتور سيكلت تا ساعت 24 روز جمعه از محورهاي كرج- چالوس، هراز، فيروزكوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعكس ممنوع است.
 
۲) محور كرج- چالوس
الف: تردد انواع تريلر، كاميون و کامیونت از محور كرج- چالوس كماكان ممنوع است.
ب: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14 روز جمعه الی 2 بامداد روز شنبه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مامورین پلیس راه در محل تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17:30 روز جمعه الی 2 بامداد روز شنبه از مرزن آباد به سمت کرج بصورت يكطرفه خواهد بود.
 
۳) محور هراز
الف: تردد كليه تريلرها ازمحور هرازكماكان ممنوع است.
ب: تردد كليه كاميون‌ها وكاميونت ها به استثناي حاملين موادسوختي و فاسد شدني از ساعت 6 الی 24 روزهای پنج شنبه و جمعه از محور هراز ممنوع است.
 
۴) محور فیروزکوه
تردد کلیه تريلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از روز جمعه از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:28

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی کریمی نسبت به اظهارات امیر تتلو واکنش نشان داد.
 
به گزارش انتخاب؛ پس از ابراز علاقه دوباره امیر تتلو، خواننده زیرزمینی برای عضویت در پرسپولیس و تمایل برای اینکه سرخپوشان از او تست بگیرند عده ای از هواداران به صفحه مجازی علی کریمی در اینستاگرام رفتند و از این بازیکن خواستند تا از تتلو تست بگیرد!
 
این اتفاق در حالی افتاده است که جادوگر فوتبال ایران هم در پیامی خطاب به هوادارانش برای آنها نوشته است که:«دوستان من کاره ای نیستم واسه تست گرفتن،تیم مربی و سرپرست داره اونا باید اجازه بدن،ولی من فکر می کنم ایشون استعدادش توی همون چیزی هست که طرفدارای خاص خودش رو داره،و کم هم نیستن!!پیشنهاد من به ایشون اینه که توی همین مسیر خودش ادامه بده که این همه طرفدار داره و می تونه پیشرفت کنه،در هر صورت توی هر کاری که می خواد ادامه بده برای امیر آرزوی موفقیت می کنم.»

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:28

با پخش سی و دومین قسمت از «معمای شاه»، این سریال تلویزیونی روایتگر کودتای بیست و هشت مرداد سال 1332 خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با پخش سی و دومین قسمت از «معمای شاه»، این سریال تلویزیونی روایتگر کودتای بیست و هشت مرداد سال 1332 خواهد شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی سریال معمای شاه، در قسمت پیشین این سریال ماجرای کودتای 25 مرداد که به شکست انجامیده و منجر به فرار شاه از ایران شد به تصویر کشیده شد. حالا در ادامه این قسمت حضور محمد رضا پهلوی در کشور ایتالیا پیش و پس از پیروزی کودتای 28 مرداد و همچنین جریان شکل گیری کودتای 28 مرداد، حضور اراذل و اوباش در خیابان‌ها و نقش آن‌ها در شکست نهضت مردمی ملی شدن صنعت نفت به تصویر کشیده می‌شود. پرداختن به جزئیاتی همچون نقش امریکا در این کودتا، روابط میان دکتر مصدق و کاشانی، نطق دکتر فاطمی در حمایت از دولت مصدق،نقش شعبان جعفری و اراذل در پیروزی کودتا و... به تصویر کشیده خواهد شد.
 
این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» ساخته شده و 80 بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.
 
معمای شاه به‌ مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:27

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمید اعتباریان گفت: امروز به بخش منتقل شدم و حالم بهتر است.
 
به گزارش انتخاب، این تهیه‌کننده سینما که به علت حمله قلبی در بیمارستان بستری است گفت: به دلیل حمله قلبی به بیمارستان کیان منتقل شدم و طی سه روز گذشته در بخش سی سی یو تحت مراقبت بودم که امروز به بخش منتقل شدم.
 
اعتباریان تهیه‌کنندگی فیلم‌های سینمایی «شام عروسی»، «ستاره‌ها»، «سنگ، کاغذ، قیچی» و«سن پترزبورگ» را عهده دار بوده است.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 114 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:27

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
مقتدا صدر رهبر جریان صدر از تمام وزیران دولت عراق خواست که استعفای خود را تقدیم حیدر العبادی نخست وزیر این کشور کنند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری «سما بغداد»، وی گفت که کناره گیری ها نباید منحصر در وزراتخانه ها باشد بلکه باید شامل تمام مناصب دولتی شود.
 
رهبر جریان صدر از جناح های سیاسی خواست که بر نخست وزیر در زمینه انتخاب جایگزین های بدتر اعمال فشار نکنند، بلکه تلاش کنند شخصت های تکنوکرات مستقل که برای منافع کل عراق تلاش می کنند و صرفا دنبال کننده منافع حزبی نیستند، انتخاب شوند.
 
صدر همچنین خواستار محاکمه وزیران فاسد شد و گفت: این مسائل هیچ ارتباطی با روند آزادسازی خاک عراق ندارد و باید عملیات برای تکمیل شدن آزادسازی ها ادامه پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه افراد جایگزین باید از اختلافات حزبی، فرقه ای، نژادی و گروهی دور باشند و وزیران سابق که فاسد بوده اند باید محاکمه شوند.
 
نخست وزیر عراق اخیرا با استعفای هفت نفر از وزیران کابینه خود موافقت کرد.
 
حسین الشهرستانی وزیر آموزش عالی، عادل عبدالمهدی وزیر نفت، باقر جبر الزبیدی وزیر حمل و نقل، طارق الخیکان وزیر مسکن و عمران، محسن الشمری وزیر منابع آبی، محمد صاحب الدراجی وزیر صنایع و معادن و محمد سالم الغبان وزیر کشور، کسانی هستند که استعفایشان مورد پذیرش حیدر العبادی قرار گرفته است.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 110 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:27

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 'بارنابای جویس' معاون نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه سیاست های سناتور 'پائولین هانسون' و 'حزب یک ملت' را در مورد پیشنهاد ممنوعیت مهاجرت مسلمانان با ادعای 'افراط گرایی خشونت آمیز' رد کرد.

به گزارش انتخاب،  معاون نخست وزیر استرالیا طرح پیشنهاد 'حزب یک ملت' در مورد ممنوعیت مهاجرت مسلمانان را مورد انتقاد قرار داد و این سئوال را مطرح کرد که اگر ما به نوبه خود شروع به ممنوعیت مردم به دلیل اینکه آنها کاتولیک هستند و یا اینکه آنها پروتستان هستند، کنیم، چه اتفاقی می افتد.

وی به اسکای نیوز استرالیا گفت: من به ممنوعیت مردم با این فرض ها باور ندارم.
'بارنابای جویس' همچنین گفت که با دیدگاه های سناتور 'هانسون' برای نصب دوربین های امنیتی در مساجد نیز مخالف است.

هانسون از برپاکنند گان پویش های ضد اسلامی و مقابله کننده با اعطای مجوزهای تهیه و توزیع غذای حلال در استرالیا است و در انتخابات اخیر سنای استرالیا پیروز شد.

معاون نخست وزیر استرالیا گفت که اگر با پیشنهاد هانسون شما دوربین ها را در مساجد قرار دهید، سپس وقتی که من به جرمی به یک کلیسای کاتولیک بروم چه می شود؟

'کرالی اسمیت' عضو حزب تازه تاسیس و ضد اسلامی 'ائتلاف آزادی استرالیا' که برای راهیابی به مجلس سنا در انتخابات اخیر بر مواضع ضد اسلامی خود تأکید داشته و اسلام هراسی را دستمایه نیل به اهداف خود می داند نیز پیشنهاد کرد که مهاجرت مسلمانان به استرالیا به مدت 10 سال ممنوع شود.

حرکت ها و پویش های ضد اسلامی طی دو سال گذشته در استرالیا با مدیریت این گروه ها افزایش یافته و گروه های افراط گرا که خود را 'احیای استرالیا' می نامند نیز در تجمعاتی با پیگیری سیاست قدرت های غربی و اسلام هراسی خواستار بسته شدن مساجد و مدارس اسلامی و پایان صدور گواهینامه مواد غذایی حلال شده بودند.

گروه های نژادپرست استرالیا که ادعای آزادی و حقوق بشر دارند، در راستای اهداف غرب و در پی تبلیغات رسانه ای که فعالیت های تروریستی را به مسلمانان نسبت می دهند، هر از گاهی تظاهرات ضد اسلامی راه اندازی کرده و فشار بر مسلمانان استرالیا را افزایش داده اند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:17

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری اسرار عربیه امروز (پنجشنبه) به نقل از 'مجتهد' نوشت: فتح الله گولن مخالف دولت ترکیه 200 میلیون دلار کمک مالی از دولت امارات دریافت کرده است.
 
به گزارش انتخاب، گولن مخالف ترکیه ای که در ایالت پنسیلوانیای آمریکا اقامت دارد از سوی دولت اردوغان به مدیریت کودتای نافرجام در این کشور متهم شده و از آمریکا خواستار استرداد وی را کرده است.

'مجتهد' افشاگر معروف عربستانی در صفحه توییتر خود نوشته است: محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی شخصا در حمایت مالی و سرمایه گذاری برای کودتای نظامی نافرجام ترکیه دست داشته است.

وی افزود: ابوظبی درکنار کمک مالی به فتح الله گولن، اتاق عملیات و پوشش رسانه ای برای کودتاچیان نیز ترتیب داده که وظیفه آن پوشش رسانه ای این کودتا از شبکه های تلویزیونی اسکای نیوز عربی و العربیه می باشد که هر دو از ابوظبی و دبی پخش می شوند.

مجتهد پیش از این نیز فاش کرده بود که محمد بن زاید از قطر خواستار میانجیگری کرده است تا از ترکیه بخواهد بیش از این از نقش اماراتی ها در کودتای نافرجام این کشور افشارگری نکند.

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که کودتاچیان رهبرشان گولن را در جایگاه خدا می بینند، به هر حال ما تمام مدارک و اسناد لازم در خصوص دست داشتن وی در کودتا را به ایالات متحده امریکا می دهیم تا وی را به ما تحویل بدهند.

رسانه های خبری پیش از این نیز از احتمال دست داشتن چندین کشور عربی، عربستان، امارات و مصر درکودتای نافرجام ترکیه خبر داده بودند.

گفته می شود فتح الله گولن قبل از کودتای نافرجام درترکیه به امارات سفر کرده و با برخی مقام های این کشور دیدار کرده بود.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:17

برنامه تلویزیونی «اکسیر» در دوازدهمین قسمت خود به موضوع پر اهمیت «دخانیات» و ترک سیگار می پردازد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه تلویزیونی «اکسیر» در دوازدهمین قسمت خود به موضوع پر اهمیت «دخانیات» و ترک سیگار می پردازد.
 
به گزارش انتخاب، در این هفته از برنامه «اکسیر» که پنجشنبه بعد از اخبارشبانگاهی شبکه سوم سیما، با اجرای «فرزاد حسنی» به روی آنتن می رود، «سپند امیرسلیمانی» و «سروش صحت» رو در دو با مخاطبان تلویزیون از درگیری با سیگار می‌گویند.
 
همچنین «دکترمسعودصابری» از جراحان مغز و اعصاب کشور به عنوان مجری کارشناس ثابت برنامه اکسیر، فرزاد حسنی را همراهی می‌کند.

«اکسیر» که تهیه کنندگی آن برعهده مصطفی شریفی است، برنامه ای ترکیبی با مضمون سلامت بوده که با زبان طنز سبک زندگی سالم را ترویج می کند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 18:17

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت امور اقتصاد و دارایی روز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: هیچ دستوری در خصوص انتشار فیش های حقوقی مدیران سابق این وزارتخانه صادر نشده است.

 
به گزارش انتخاب به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، اطلاعیه وزارت امور اقتصاد و دارایی پس از آن صادر شد که در روزهای گذشته اخباری در خصوص دستور وزارت اقتصاد برای انتشار فیش های حقوقی مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد منتشر شد.

در اطلاعیه وزارت امور اقتصاد و دارایی آمده است: این گونه اقدامات و رفتارها در شان دولت تدبیر و امید نیست و در سیاست های وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز جایی ندارد.

وزارت امور اقتصاد و دارایی در این اطلاعیه نوشت: خبر منتشر شده صحت ندارد و هیج دستور کتبی و شفاهی برای انتشار فیش های حقوقی دولت قبل از سوی هیچ یک از بخش های وزارت امور اقتصاد و دارایی به دستگاه های تابعه ابلاغ نشده است.

در این اطلاعیه آمده است: البته در مواردی وزارت امور اقتصاد و دارایی درخواست ارسال اطلاعات دستمزدها را از دستگاه های تابع داشته است که این اقدام صرفا در پی درخواست دستگاه های نظارتی بوده و هیچ دلیل دیگری نداشته است.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:14

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 منابع دپیلماتیک غربی از محتوای سندی که عربستان در اختیار فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن قرار داد، پرده برداشتند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از  شبکه خبری المیادین، پیشنهاد عربستان شامل دو بخش است که بخش اول آن در کویت امضا می‌شود و بخش دوم آن در مکه.

منابع غربی گفتند: هدف عربستان از امضای بخش دوم این سند در مکه این است که تعیین رئیس جمهور جدید یمن و دولت در خاک آن و تحت نظارتش باشد.
 
بخشی که در کویت امضا می‌شود شامل توقف کامل و فراگیر درگیری‌ها است.
 
این منابع به بند دوم توافق نظامی که در کویت امضا می‌شود، اشاره کردند که شامل تشکیل کمیته‌های نظامی مورد توافق می‌شود.
 
در پیشنهاد عربستان به منطقه "أ" اشاره شده است که شامل صنعا پایتخت، تعز و الحدیده می‌شود و بر اساس آن باید سلاح‌ها در این مناطق تحویل داده شود.
 
در این توافقنامه همچنین به آزادی همه زندانیان و اسرا از جمله کسانی که اسامی‌شان در قطعنامه 2216 آمده، اشاره شده است.
 
از سوی دیگر، هیات صنعاء نیز طرح کاملی را درباره چگونگی عقب نشینی از منطقه «أ» طی 30 روز ارائه می‌دهد که شامل بازگشایی همه گذرگاه‌ها برای رساندن کمک‌های بشردوستانه و تامین نیازهای اساسی مردم از جمله موارد اشاره شده در توافقنامه یاد شده است.

بر اساس این گزارش، توافقنامه کویت تحت نظارت امیر کویت و فرستاده ویژه سازمان ملل امضا می‌شود و با توافقنامه دیگری در مکه که تاریخش بعدا اعلام می‌شود، تکمیل خواهد شد.

بخش دوم این توافقنامه نیز در مکه با نظارت دولت عربستان سعودی به امضا می‌سد. توافقنامه مکه بر انتخاب معاون رئیس جمهوری با توافق طرفین تاکید دارد و همه اختیارات عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به وی واگذار می‌شود. پس از آن معاون جدید رئیس جمهوری یمن نیز نخست وزیر مورد توافق را تعیین می‌کند و وی را به تشکیل دولت وحدت ملی در کمتر از 30 روز مکلف می‌کند که آن بعد از زمین گذاشتن سلاح در منطقه أ است.
 
همچنین کمیته‌ای بین‌المللی از اعضای دائم شورای امنیت و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به منظور تضمین اجرای توافق و نظارت بر روند آن تشکیل می‌شود.
 
منابع دیپلماتیک غربی همچنین به المیادین گفتند: هیات صنعاء ضمن مخالفت با طرح عربستان، بر لزوم دست یابی به توافقنامه‌ای فراگیر در کویت تاکید کرد.
 
این هیات همچنین لزوم تضمین اجرای توافق خروج یمن از بند هفتم سازمان ملل و لغو تحریم‌ها علیه این کشور تاکید کرده است.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:14

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
نیویورک تایمز در مطلبی به بازی جدید تلفن همراه "پوکمون گو" و واکنش مقامات کشورهای مختلف به آن پرداخت.

به گزارش انتخاب، این هفته دسترسی به بازی واقعیت افزوده تلفن همراه "پوکمون گو" به بیش از 26 کشور جهان افزایش یافت. در این میان، برخی از مقامات امنیتی و مذهبی در سراسر جهان نسبت به این بازی واکنش نشان داده اند.
 
به گزارش نیویورک تایمز، در عربستان سعودی، مفتیان مذهبی فتوای جدیدی علیه این بازی صادر کرده و آن را غیراسلامی توصیف کردند.
 
بوسنی به شهروندانش اخطار داده است هنگامی که مشغول بازی هستند روی مین‌هایی که از دهه 1990 در این کشور باقی مانده اند، پا نگذارند.
 
یکی از مقامات مخابرات مصر گفت این بازی به دلیل به اشتراک گذاشتن تصاویری که می‌تواند از اماکن امنیتی باشد، باید ممنوع شود.
 
مسئولان روس نیز چنین هشدارهایی داده اند و اظهار کرده اند: در صورتی که بر کاربران «پوکمون گو» نظارت نشود، پیامدهای جبران ناپذیری متوجه این کشور خواهد بود.
 
در این بازی، افراد قدم به مکان‌هایی می‌گذارند که ممکن است دلیلی برای حضور در آن نداشته باشند. همچنین با نشانه گرفتن دوربین تلفن همراهشان بر روی ساختمان‌ها و بناهای تاریخی، مشغول به انجام این بازی می‌شوند. این بازی، جهانی دیجیتالی از موجودات را با جهان حقیقی ادغام کرده است. کاربران می‌توانند این موجودات را از مناطق مختلف جمع آوری کرده و در نبردهای گروهی از آن‌ها استفاده کنند.
 
هنگامی که این بازی را دریافت می‌کنید، با نوشته ای روبرو می‌شوید که بیان می‌کند: "در هر گوشه از جهان، پوکمون پیدا می‌شود." و مشکل نیز دقیقا همین است.
 
یکی از اعضای کمیته دفاع و امنیت ملی در مجلس مصر در اینباره گفت: "این بازی آخرین تلاش آژانس‌های جاسوسی در جنگ اطلاعاتی است. این برنامه با حیله‌گری سعی دارد وارد جامعه ما شده و با نقابی معصومانه و به بهانه سرگرمی به جاسوسی بپردازد."
 
برخی از وب‌سایت‌های روس نیز ادعا کرده اند این بازی توطئه سازمان سیا است. یک رهبر قزاق در اینباره گفت: "این بازی بوی شیطان‌پرستی می‌دهد." همچنین سخنگوی مطبوعاتی کرملین به شهروندان این کشور اخطار داد انجام این بازی نزدیک کاخ کرملین می‌تواند مجازات زندان نیز به همراه داشته باشد.
 
کویت این بازی را در اماکن دولتی ممنوع کرده است. مقامات این کشور هشدار دادند این بازی می‌تواند اطلاعات شخصی افراد را در خطر قرار دهد.
 
مقامات اندونزیایی نیز از این بازی به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی این کشور یاد کرده اند. آن‌ها اعلام کردند این بازی می‌تواند با نفوذ به مناطق نظامی، به اطلاعات فوق سری دست پیدا کند. روز دوشنبه، یک شهروند فرانسوی که در اندونزی زندگی می‌کند پس از ورود به یک پایگاه نظامی بازداشت شد. به گفته وی، پوکمون گو باعث این امر شده بود.
 
دولت کره جنوبی «گوگل مپس» – نقشه گوگل – را به دلیل مسائل امنیتی از دسترس خارج کرده است. به همین دلیل، پوکمون گو – که از نقشه گوگل استفاده می‌کند -- در این کشور فعال نیست. طبق گزارش‌ها، تنها در یک شهر کوچک در مرز کره شمالی، این بازی در دسترس است. به همین دلیل، روزانه چندین اتوبوس از علاقه‌مندان به این بازی در این شهر حاضر می‌شوند.
 
پوکمون گو از موقعیت‌یاب و دوربین تلفن همراه استفاده می‌کند. کاربران معمولا با یک حساب کاربری گوگل عضو این بازی می‌شوند. در نسخه‌های اولیه این بازی، دسترسی کامل به حساب کاربری گوگل برای این برنامه میسر بود. اما گوگل به تازگی اعلام کرده است در به روز رسانی جدید، سطح دسترسی‌ها را محدود کرده است.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:14

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه مصر در واکنش به سخنان رئیس جمهوری ترکیه گفت که وی فاقد ارزیابی سلیم است و مسائل را در هم می‌آمیزد.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای گفت: از جمله مسائلی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه آن را با هم در می‌آمیزد قدرت تشخیص بین انقلاب مردمی متشکل از تمامی اقشار است که بیش از 30 میلیون مصری در آن حضور داشتند و خواستار حمایت نیروهای مسلح شدند و بین کودتاها با مفاهیم متعارف آن است.همین مساله برای او مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.
 
اردوغان پیشتر در خصوص  سوریه و مصر گفت: دو کشور مشتاق دموکراسی هستند و منتظر زمانی هستند که اراده مردمی  حاکم شود. وی همچنان انتقاداتی علیه عبدالفتاح سیسی مطرح کرد.
 
حمله مصر به اردوغان منحصر به دولت نشد بلکه بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی نیز انتقادات تند وتیزی علیه اردوغان مطرح کردند.

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 144 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:06

نادری با اشاره به اینکه روی سینما حسابی باز نکرده و اهل روابط و حضور در مهمانی های اهالی سینما نیست، از شرایط مالی دسته ای از بازیگران بیکار انتقاد کرد و گفت: بازیگرها هم آدم هستند و آجر نمی خورند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نادری با اشاره به اینکه روی سینما حسابی باز نکرده و اهل روابط و حضور در مهمانی های اهالی سینما نیست، از شرایط مالی دسته ای از بازیگران بیکار انتقاد کرد و گفت: بازیگرها هم آدم هستند و آجر نمی خورند.
 
به گزارش انتخاب، فریبا نادری بازیگر عرصه تلویزیون گفت: این روزها یکسری از بازیگران رابطه های خودشان را دارند و اینگونه کارشان را پیش می برند امیدوارم موفق هم باشند.
 
وی با اشاره به حضور برخی بازیگران در شبکه های ماهواره ای اظهار کرد: "رامسین کبریتی" که به شبکه جم پیوسته در این سالها خیلی بدهکار بود، با توجه به شناختی که از او دارم 90 درصد از دلایل رفتن او به خاطر شرایط مالی اش بود.
 
بازیگر سریال "ستایش2" همچنین گفت: از روزی متاسف می شوم که بازیگران بنام ما از کشور ما بروند و سر از هالیوود و شبکه های ماهواره ای در بیاورند و در همانجا ماندگار شوند.
 
نادری همچنین در بخشی دیگری از صحبتهایش ادامه داد: متاسفانه شرایط مالی بازیگران این روزها بد شده است، ما بازیگر ها که آجر که نمی خوریم و سوپر مارکت هم تا جایی به ما به خاطر شهرتمان گوشت ومرغ می دهد، اما از یکجایی به بعد از این اتفاق ها خبری نیست.
 
وی در خصوص ورود به عرصه سینما خاطر نشان کرد: درب سینما روی بنده و امثال بنده که تلویزیونی هستیم بسته است، نه به مهمانی هایشان می رویم و نه شماره هایشان را داریم که تماس بگیریم و بگوییم خوابتان را دیدیم. تلویزیون خانه من بوده و به همین دلیل روی سینما حسابی باز نکردم اما این روزها با کم لطفی مدیران رو به رو شدیم.

منبع: ميزان

انتخاب...
ما را در سایت انتخاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار select بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:06